marți, 18 decembrie 2012

Rulada cu foaie de napolitana


 De cand zic sa fac prajitura asta !Reteta este de la Miha ,e experta in ale bucatariei.
Eu am adaugat si ness in crema cu lapte praf caci imi plac prajiturile cu ness.
Se face foarte repede .


Ce ne trebuie :
  • 100 g zahar
  • 180 ml apa
  • 150 g biscuiti simpli
  • cateva linguri de lichior sau coniac
Biscuitii eu i-am pisat intr-o punga de plastic,i-am maruntit cat mai fin ,se pun in robot daca aveti  si se macina cat de marunt.  Zaharul se caramelizeaza intr-o cratita pe foc mic pana cand a devine lichid si capata culoarea mierii ,apoi se toarna apa. Se fierbe in continuare pana caramelul se topeste. Dam deoparte de pe foc si punem pesmetul de biscuiti si amestecam energic.
Crema obtinuta se intinde imediat ,cu unt cutit ,peste foaia de napolitana pusa din timp  pe masa .Intindem cat mai uniform.
Crema cu lapte praf :
-3 linguri apa
-100 g zahar(merge si mai putin chiar)
-100 g unt
-100 g lapte praf
-un plic de ness .
-obtional ,doua- trei linguri nuca de cocos fulgi (puteti pune nuca prajita si macinata ),
-esenta de portocale
Apa, zaharul si untul se pun la fiert, la foc mic. Cand da in clocot se amesteca bine pana compozitia se omogenizeaza ,important sa se topeasca zaharul. Tragem vasul de pe foc si punem laptele praf ,nuca de cocos sau nuca (ce ne place sa folosim)  si nessul. Amestecam bine,cu forta sa se formeze o crema .
Intindem crema obtinuta uniform ,cu cutitul ,peste crema de biscuiti (pe care am intins-o  deja peste napolitana)  , apoi incepem sa rulam usor foaia de napolitana.Cum facem?Ne e teama ca nu se indoaie foaia! Si mie mi-a fost dar sa vedeti ca se poate !O rulam pe lungime . Luam usor de foaie si o flexam inainte -inapoi ,cu prudenta.In cazut ca ramane casanta totusi ,(desi n-ar trebui ) exista totusi o solutie .Cateva linguri de apa fiarta repartizate uniform pe toata suprafata cremei ,lasam un pic si incercam iar sa  indoim. Dam la rece sa se intareasca .Daca exista pericolul sa se desfaca rulada o ajutam cu cu ceva proptele (ceva de sprijin)care sa impiedice asta.Nu o punem in folie de plastic sa se umezeasca prea rau foaia !
Este excelenta ! Garantat !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu