luni, 22 octombrie 2012

Placinta cu dovleac

Au aparut dovlecii colorati care mai de care .Deja imi vin in minte miresmele lor de miez dulce si parfumat.Mmmmmm  !!!

Nu-i asa ca sunt adevarate minuni ale toamnei?





Cateva mere cretesti rase alaturi si gustul e chiar sublim.
Placinta mea-i cam asa :

  • 200 gr unt sau margarina topita la baie marina si racita
  • un pliculet de drojdie amestecata cu 500 gr faina
  • un pic de sare
  • 50 gr zahar (sau cat va place de dulce ,gustati compozitia)
  • un plic de zahar vanilinat
  • coaja de lamaie rasa
  • o cescuta mica de lapte
  • un ou
Margarina sau untul (ce vrem sa folosim) il punem intr-un vas pe care il asezam in alt vas cu apa ,pe foc.Il lasam acolo pana se topeste untul.Il punem undeva sa se mai raceasca un pic ,apoi punem sarea ,oul,zaharul ,coaja de lamaie si la sfarsit faina amestecata cu pliculetul de drojdie si laptele.Framantam o coca ,fara sa insistam prea mult si o lasam putin la crescut.
Intre timp dovleacul il curatam de coaja ,il radem pe razatoarea cu gauri mai mari si il punem pe foc cu vreo 3 pahare de apa si 4 linguri de zahar.Cat dovleac am pus ?Imi place sa fie mai mult in prajitura ,asa ca am avut vreo 5 cani rase.Il lasam sa fiarba completand din cand in cand cu putina apa sa nu scada si sa se arda pe foc.Radem si vreo doua-trei mere acrisoare si punem peste dovleac ,la fiert.Lasam sa scada bine ,sa nu mai aiba zeama,punem si o lindura-doua de gris si gata ,lasam la racit.
Coca o impartim in doua si intindem o parte pe masa si apoi o luam usurel si o punem in tava.
Peste ea adaugam a doua foaie pe care o intindem pe masa.
Dam la copt pana se aureste un pic deasupra,la foc potrivit ,cam o juma" de ora.


Am incercat si varianta cu dovleac copt.Forte bun ! Dovleacul copt il zdrobim cu o furculita ,sau cum ne e mai usor ,amestecam cu zahar si vreo cateva mere rase si punem un pic pe foc sa se topeasca zaharul .Apoi racim si il punem intre foi dand la copt asa cum am zis mai sus.

A venit ...toamnaaaa !!!!Cu miresmele ei...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu