vineri, 9 decembrie 2011

Kringel estonian

Mi-a placut cum arata colacelul asta.Mi-am propus sa vad ce gusturi au estonienii.

  • 120 ml lapte caldut
  • o lingura zahar
  • 1 galbenus
  • 30 gr unt
  • sare 
  • 15 gr drojdie
  • 300 -400 gr.faina

Pentru uns:
  • 50 gr unt
  • 3 lingurite scortisoara
  • 4 linguri zahar brun (de preferinta)
Drojdia se freaca cu zaharul (eu am pus un pliculet de zahar vanilat).Se pune un pic de lapte caldut si vreo 2-3 linguri de faina.Asta e maiaua ,ca la cozonac.
Restul de faina se pune intr-un vas.Adaugam maiaua,sare galbenusul si untul topit,doar caldut.
Se framanta o coca placuta la mangaiat si se lasa la crescut.
 Cele 50 gr de unt ,lasate la temperatura camerei (ca sa se cremuiasca mai usor) se amesteca cu zahar si scortisoara.Din crema asta punem 2-3 linguri de-o parte .Restul tartinam peste coca pe care am intins-o subtire ,intr-un dreptunghi.
Rulam cat mai strans si taiem pe lung in doua fasii ,oprindu-ne la vreo 3 cm de un capat. Sucim cele doua fasii astfel incat cutele sa fie in afara,unim capetele intr-un colacel si ungem cu crema pastrata.Aruncam si vreo 3 linguri de zahar brun pe deasupra,si pentru aspect si pentru gust.Dam la cuptor cam 30 min si salivam nerabdatori caci miroase al naibii de bine.
Ce mai!Recunosc!Estonienii au gusturi bune!
Am luat reteta de pe bucataras.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu